O dupa-amiază fierbinte venea în continuarea unei zile calduroase. Aerul parea că stă în același loc de săptămâni întregi, deși cu doar câteva zile înainte ploile măturaseră întreg ținutul. Rareori se auzeau sunetele unei păsări sau ale unui animal rătacit în căutarea hranei. În zare se putea distinge silueta distorsionată a unei corăbii ce trecea lin peste un pâlc de pădure. Încărcată cu minereu, corabia se îndrepta agale către munții semeți ce răsar la marginea ținutului.

Sub soarele dogoritor patru siluete se apropie de o răscruce de drumuri. Venind din cele patru zări, siluetele par că plutesc peste iarba gălbuie a preeriei. - Știți de ce v-am invocat. Se apropie momentul! spune, cu glas hotărât, una din siluete.
- Cât timp a trecut? întrebă cea de lângă ea.
- 78 de treceri ale soarelui! se auzi a treia siluetă, cu o voce blândă.
- Deja? Trebuie să dăm de veste muritorilor. Voi merge la Consiliul Academiilor, spuse a patra siluetă.
- Eu merg la castelul celor 5 ghilde, se auzi vocea blândă.
- Iar eu voi ajunge la Adunarea Caselor, răspuse prima siluetă.

Cele patru siluete apucară fiecare pe drumul ei lăsând în urma lor un soare dogoritor ce învăluia totul cu caldura lui.


Nimeni nu știe când și cum când au apărut spiritele și lumea Isoropia, sau cum au apărut cele trei ținuturi și popoarele care trăiesc acolo. Doar oxynienii au, în niște pergamente străvechi, mențiuni legate de un zeu care a dat naștere celor patru spirite. Dar nu știe nimeni locul sau momentul când s-ar fi întâmplat acestea.

Toți știu însă de cele trei spirite veșnice și de Fonix, Spiritul Focului, născut și renăscut din esența locuitorilor de pe Isoropia. Jocurile Fonice, un festival ce conduce la renașterea Spiritului Focului, atrag toată suflarea celor trei ținuturi. Reinstaurarea Spiritului Focului este onoarea supremă pentru fiecare locuitor al Isoropiei, fie prin participarea la Jocurile Fonice, fie prin încurajarea celor apropiați.


Nifes

De când se știu, nifesonii au iubit metalele și pietrele prețioase. Orice nifeson are o colecție de metale pe care familia sa le-a colectat de-a lungul vremurilor. Fiecare este mândru cu uneltele pe care le folosește și cu modul în care prelucrează metalele, marmura și pietrele prețioase. Iubitori ai construcțiilor, uneltele și ornamentelelor, nifesonii sunt în continuă căutare de zone de minerit și excavat de pe Nifes, ținutul-continent etern de pe Isoropia. Nifes a cunoscut la fel de multe transformări datorită trecerii timpului pe cât a cunoscut datorită mineritului și construcțiilor practicate de nifesoni. O mulțime de locuri încă neexplorate așteaptă să își reveleze bogățiile, iar nifesonii nu se opresc din căutare. De multe ori apelează la suportul zotienilor pentru a descoperi noi zone și noi resurse.

Cele mai frumoase și mai elegante construcții sunt templele Telurei, Spiritul Pământului. Nifesonii o adoră pe Telura pentru bogățiile și resursele de pe Nifes. Templele construite sunt împodobite cu cele mai frumoase pietre prețioase și cele mai strălucitoare metale. Telura este cea care se îngrijește de ținutul Nifes, și de subteranele pline de bogății ale Isotopiei.

Nifesonii se mândresc cu îndeletnicirile lor, fiecare făcând partre dintr-o ghildă. Ghildele nu sunt localizate geografic, de multe ori o așezare păstrând proporția între cele 5 ghilde nifesoniene:

Oxynia

Curioși, tăcuți și pătrunzători, oxynienii nu și-au dorit și nu-și doresc nimic altceva decât să citească, să discute și să catalogheze. Antrenați de mici în spiritul cunoașterii, un oxynian își petrece cea mai mare parte a timpului citind sau scriind. Oxynienii sunt cei mai buni cunoscătorii ai tainicei istorii a Isoropiei, ai geografiei, anotimpurilor, ai matematicii și fizicii. Trăind în Oxynia, oceanul Isoropiei, oxynienii au apreciat de la început liniștea studiului, documentării și investigațiilor. Chiar și discuțiile dintre ei se desfășoară în șoaptă, cu puține intervenții altele decât cele legate de subiectul discuției. Considerați plictisitori de aventuroșii zotieni și fără vlagă de viguroșii nifesoni, oxynienii sunt însă cei mai abili profesori și instructorii și sunt curtați intens pentru educarea tinerilor zotieni și nifesoni.

Fiecare oxynian consideră că își trage inteligența sclipitoare și setea de cunoaștere din Hydros, Spiritul Apei. Texte întregi sunt scrise și depuse în Marea Bibliotecă a lui Hydros, în care preaslăvesc Spiritul Apei și îi sunt aduse mulțumiri pentru informațiile și cunoștințele oxynienilor. Hydros este cel care veghează păstrarea cunoștințelor. Pregamentele și cărțile depuse în Marea Bibliotecă sunt îngrijite constant de Hydros pentru a dăinui veșnic. Cele mai bune texte sunt catalogate în Marea Bibliotecă pentru a fi folosite de urmași.

Școlile, universitățile și bibliotecile oxynienilor sunt grupate în academii. Fiecare dintre cele cinci academii este preocupată de o activitate a cunoașterii, iar fiecare oxynian denotă o puternică apartenență purtând o siglă cu însemnul academiei:

Zota

"Explorare, aventură și negoț" este salutul oficial al zotienilor, cărăușii planetei, cei care își folosesc corăbiile zburătoare pentru a cutreiera în jurul planetei și pentru a face negoț între ei și cu celelalte popoare. Un zotian nu petrece mai mult de un sfert din viața sa pe Zota, denumirea lanțului de insule plutitotoare din jurul Isoropiei. Cea mai mare parte din timp și-o petrece pe corabia zburătoare proprie sau a familiei. Zotienii sunt transportori de marcă și sunt apelați adesea de nifesoni pentru a le transporta metalele și gemele, dar și de oxynieni, când drumul prin apele Oxyniei ar dura prea mult. Tot zotienii sunt cei care fac negoț cu resursele de pe Nifes, sau cei care îi transportă pe profesorii oxynieni. Iubitori ai aerului, ai zborului și ai aventurii, zotienii organizează adresea întrecerii de viteză sau acrobații.

Există un singur lucru pe care zotienii îl prețuiesc mai mult decât zborul și anume pe cel pe care îl consideră ca fiind sursa lor de aventură și vânturi bune – Nitran, Spiritul Aerului. "Pe aripile lui Nitran" scrie pe toate corăbiile zburătoare ale zotienilor. Nitran se manifestă prin vânturile din jurul Zotiei, iar zotienii știu că cei mai buni exploratori și negustori vor avea parte de cele mai bune vânturi.

Zota este compusă din 5 insule gigantice plutitoare din jurul Isoropiei. Zotienii numesc aceste insule Case. Fiecare Casă se remarcă printr-o construcție aparte a corăbiilor zburătoare și o predilecție pentru tipuri de activități care definesc pe zotieni:

Spiritele

Isoropia se găsește într-un echilibru fragil, echilibru menținut de cele patru Spirite:

Telura, Hydros și Nitran sunt spirite veșnice. Fonix, Spiritul Focului, reprezintă esența locuitorilor de pe Isoropia, format din uniunea spiritelor unui număr select de 10 isoropieni. Unul dintre cei 10 selectați periodic reprezintă întruparea lui Fonix, iar spiritele celorlalți 9 vor reprezenta forma spirituală a acestuia. Pe măsura trecerii timpului, Spiritul Focului îmbătrânește; spre sfârșitul vieții sale alți 10 isoropieni vor contribui la restaurarea Spiritului Focului.

Jocurile Fonice

A face parte din cei 10 selectați pentru a reinstaura Spiritul Focului este considerat a fi onoarea supremă. Fiecare nifesonian, oxynieni sau zotian idealizează prezența sa întrei cei 10 selectați.

În ultima perioadă a vieții Spiritului Focului actual, se defășoară Jocurile Fonice; Jocurile Fonice sunt o succesiune de încercări și aventuri la care participă cei mai abili, inteligenți și puternici isoropieni. Fiecare dintre cele trei ținuturi își selectează peste 100 de reprezentanți pentru a participa la Jocurile Fonice. Doar 10 dintre aceștia vor restaura Spiritul Focului, iar primul dintre cei 10 va dobândi rolul râvnit de toți participanții: întruparea lui Fonix.

Ca mulțumire pentru participarea la restaurarea lui Fonix, cele trei spirite veșnice recompensează ținutul și tribul care a oferit cei mai valoroși participanți.

Pentru tribul (ghilda, academia sau casa) cu cei mai buni luptători, Spiritele creează un Templu al Spiritului Focului, un lăcaș sfânt care atrage pelerini din toate ținuturile.

Pentru ținutul cu cei mai buni luptători, spiritul ocrotitor al ținutului oferă o răsplată specifică:

În prezența celor trei spirite veșnice, actualul Spirit al Focului își răsfrânge esența asupra Isoropiei; cei 10 isoropieni selectați practică ceremonialul de restaurare și reîntrupează Spiritul Focului, refăcând, astfel, echilibrul fragil al Isorpiei. Până la următoarea apariție a Jocurilor Fonice, cele patru spirite vor veghea asupra Isoropiei, a celor trei ținuturi și a mândrilor locuitori ale acestora.


Mândru locuitor al Isoropiei,

Întruchipezi abilitățile cele mai de preț al castei tale și ai fost desemnat să participi la Jocurile Fonice și să câștigi onoarea de a restaura pe Fonix, Spiritul Focului. Tribul și poporul tău îți admiră calitățile și te susțin frenetic pentru a căpăta locul de cinste pentru reîncarnarea lui Fonix.

Ești dornic și pregătit să participi la aventurile și încercările din cadrul Jocurilor Fonice. Știi că cei mai buni zotieni, oxynieni și nifesoni participă la acest joc. Faptul că cei mai buni vor fi concurenții tăi te animă și te provoacă. Ai suportul castei tale și ai încredere că, prin forțe proprii și cu suportul lor, vei fi unul dintre cei 10 care vor încarna Spiritul Focului. În sinea ta, te gândești cu ambiție la onoarea supremă de a fi întruparea lui Fonix!

Jocurile Fonice au început! Pornește aventura, vajnic luptător!