PROPORTIILE CORPULUI. CENTRE DE INTERES.CULORI Proportiile corpului: Policlet a stabilit proportiile corpului in functie de marimea capului. Vitruviu a stabilit relatii intre diverse parti ale corpului. Policlet a stabilit canonul de 7 capete ( Doriforul) Vitruviu: - canonul de 8 capete Doric- siluete robuste?ete Ionic- siluete fermizate Corpul impartit in 8 parti egale ( de marimea capului) Jumatatea corpului – imbinarea din zona pubiana.Jumatatea partii inferioare- linia genunchilor.Latimea umerilor= inaltimea corpului+ jumatate = latimea soldurilor Gatul este intotdeauna in dreptul taliei. Ochii sunt la jumatatea capului; intre ochi este distanta unui ochi.Talpa este inaltimea capului. DESENE...... Aici sunt niste desene...care vor trebui scanate..sau trase la xerox..nu le pot reproduce. Este vorba de Centrele de interes. Daca incadram in patrat – senzatia de robustete triunghi- agitatie cerc- miscare, dinamism linie - orizontala verticala= inaltare //- ordine spirala= miscare, dinamism Culori culori lumina ( curcubeu) ROGVAIV culori pigment Culori principale: rosu, albastru, galben Culori binare de gradul I , care se formeaza prin amestecul a 2 culori principale: R+G= O Al + G= Ve R + Al = Vi Culori calde: R- G= O ( cea mai calda culoare) Culori reci: Ve- Vi= Al( cea mai rece culoare) Grupe de culori complementare sunt 3 grupe: 1.O culoare principala si una binara: 1. R + Ve- G - Al 2. Al + O- G - R 3. G+ Vi – Al - R 2. Culori in functie de luminozitate: R = Ve Ochiul le percepe la fel. G( cea mai luminoasa culoare) Vi( cea mai intunecata culoare) Al( cea mai rece culoare) O( cea mai calda culoare) 3. Din punct de vedere cromatic: R + Ve ( cel mai des)= Al + O – cel mai puternic contrast pentru cald – rece; pt redarea spatialitatii- contrast lumina-umbra: G- Vi Trepte de valoare intre non-culori( alb si negru) Goethe a facut un experiment: 12parti G- Al= 6 p Ve- 6p R rezulta ca obtinem gri neutru 8p Al – 4 p O = gri neutru( O este format din R si G) 9 p Vi – 3 p G = gri neutru( Vi este format din R si Al) Culorile reci le punem jos in compozitie.Culorile calde le punem sus. Intotdeauna ochiul cauta cea mai luminoasa culoare: daca am rosu, galben, alb, ochiul va cauta galbenul; daca pun un rosu pur si altul impur ( combinat cu gri sau vreo culoare complementara) ochiul va cauta culoarea pura, rosul pur. De aceea trebuie sa punem in centrele de interes culorile cele mai calde sau mai pure.