Programarea Calculatoarelor, seria CC
Descriptorii de formatare au următorul prototip (ce se afla între
%[flags][lăţime][.precizie][specificatori de lungime]specificatori de tip
A. flags:
B. lăţime şi precizie sunt specificate fie prin întregi, fie prin caracterul
va afişa întregul
C. specificatorii de lungime:
D. specificatorii de tip:
Pentru formatele
Mai găsiţi detalii şi pe http://www.cplusplus.com/reference/clibrary/cstdio/printf.html.
Problema generării unor numere aleatoare poate fi considerată iniţial una complicată, dar limbajul C ne pune la dispoziţie biblioteca
Utilizând funcţia
Valorile returnate de această funcţie sunt de fapt termenii unui şir de numere generat după o anumită formula ce foloseşte ca punct de plecare o valoare dată. Din cauza acestui aspect, pentru aceeasi valoare iniţială fixată, programul va genera la fiecare rulare aceleaţi numere aleatoare. Pentru a evita acest lucru, biblioteca pune la dispozitie funcţia
Astfel, paşii pentru rezolvarea problemei noastre sunt următorii :
Notă: pentru a garanta că la fiecare rulare a programului valoarea seed este unică, recomandăm apelarea funcţiei
Scrieţi un program care citeşte şi afişează 3 numere de tip
1e2 1e2 1e2
23.22e+03 23.22e+3 23.22e+03
21 1201 122234215001
Programul următor afişează valorile funcţiei
#include <stdio.h>
#include <math.h>
int main()
{
double x, PI = M_PI;
for (x=0;x<=2*PI;x=x+PI/10)
printf ("%lf \n", sin(x));
getchar();
return 0;
}
Modificaţi programul astfel încat pentru fiecare
Scrieţi un program care să determine cadranul în care se află un punct dat prin coordonatele sale (întregi sau reale). Se va afişa un număr între 1 şi 4 sau mesajul
Scrieţi un program care să verifice dacă 3 numere întregi date a,b,c pot forma lungimile laturilor unui triunghi.
Intrare | Ieşire |
a=10 b=10 c=20 |
DA |
a=10 b=5 c=30 |
NU |
a=5 b=10 c=10 |
DA |
Scrieţi un program care citeşte 3 numere date reprezentând lungimile laturilor unui triunghi şi care afişează tipul de triunghi cu aceste laturi:
Intrare | Ieşire |
a=10 b=10 c=10 |
echilateral |
a=4 b=5 c=3 |
dreptunghic |
a=5 b=10 c=10 |
isoscel |
Scrieţi un program care determină minimul şi maximul dintre 4 numere, folosing doar instructiunea
Se citesc 3 numere de la tastatură. Afişaţi-le în ordine crescătoare, folosind doar instrucţiunea
Scrieţi un program care va citi de la tastatură 3 intregi,
Intrare | Ieşire |
h=15 m=42 s=3 |
15:42:03 |
În programul anterior observaţi că dacă în loc de a introduce o valoare numerică tastaţi altceva (o literă, de exemplu) programul se comporta anormal. Încercati să modificaţi programul astfel încat să aveţi protecţie la datele eronate.
HINT:
Intrare | Ieşire |
h=1a m=42 s=3 |
Date incorect introduse! |
h=11 m=4.2 s=3 |
Date incorect introduse! |