Programarea Calculatoarelor, seria CC
Tema presupune realizarea unui joc de snake, în Linux, folosind biblioteca
În
În
În
Pentru mai multe detalii despre
Pentru a putea folosi
Pentru a folosi
De exemplu, pe distribuția Ubuntu:
apt-get install libncurses5-dev
Compilarea sursei se va face cu:
gcc snake.c -lcurses
Pentru semnalarea apăsării unei taste într-un interval de timp va trebui să includeți și
Ținând cont că nu vă este impus un aspect anume pentru joc, ci doar anumite feature-uri pe care trebuie să le
aibă veți primi puncte
Creați folosind
Jocul se oprește la apăsarea unei taste prestabilite (de ieșire din joc) sau atunci când șarpele face o mutare invalidă (se lovește de chenar sau de el însuși).
Adăugați aplicației de la punctul 1 generarea random a câte unui pătrățel cu "hrană" pentru șarpe. De fiecare dată când aceasta este consumată (capul șarpelui ajunge în aceeași poziție cu hrana și aceasta dispare), va fi generat un alt pătrat cu hrană. Prin consumarea unui pătrățel de hrană, șarpele va trebui să creasă cu o unitate.
Adăugați aplicației de la punctul 2 posibilitatea de a generara obstacole (tot aleator) înainte de începutul jocului. Șarpele nu are voie să se lovească de ele.
Adăugați un meniu care apare la lansarea aplicației și permite alegerea unuia dintre modurile: cu obstacole sau fără obstacole.
Pornind de la
Sugestie: Veți avea o variabilă ce memorează direcția pe care se mișcă șarpele, iar la apăsarea unei taste de direcție se modifică doar această variabilă. Coordonatele se modifică în ambele cazuri (s-a apăsat sau nu o tastă de direcție), la sfârșitul cuantei de timp setată pentru așteptarea apăsării unei taste.
Adăugați aplicației de la punctul 4 accelerarea mișcării în funcție de nivel (se pornește cu o viteză mai mică și pe măsură ce lungimea șarpelui crește, se incrementează si viteza - de exemplu la fiecare 3 pătrățele de lungime câștigate).
Puteți implementa în plus orice doriți. Idei de bonusuri ar fi: